Jak działają hulajnogi elektryczne (co musisz wiedzieć jako właściciel)

Hulajnogi elektryczne są bardzo proste do jazdy i utrzymania, i dlatego są one tak przydatne i zabawne. Chociaż są one nowoczesnym elementem technologii transportowej, nadal nie są bardzo skomplikowane w sposobie działania w porównaniu do większości pojazdów. Ten przewodnik zawiera bardzo prosty przegląd tego, jak działają hulajnogi elektryczne.

Jeśli chcesz mieć pewność, że będziesz w stanie zrobić wszystko, gdy dzieje się coś z hulajnogą, lub jeśli nie chcesz płacić za eksperta za każdym razem gdy coś drobnego się dzieje ze sprzętem, lub jeśli jesteś po prostu ciekawy, to możesz dowiedzieć się wiele o tym, jak hulajnogi działają i to w ciągu zaledwie kilku minut. Taka najlepsza hulajnoga elektryczna będzie dobrze opisana. W przeważającej części, hulajnogi elektryczne składają się tylko z kilku głównych elementów. Akumulator – to on jest sercem każdej hulajnogi elektrycznej.

Jego napięcie, ładunek i zdolność do przechowywania energii będzie dominującym czynnikiem w określaniu najważniejszych cech skutera, które są ogólne osiągi, a maksymalna odległość może iść na jednym ładowaniu. Równie ważny jak akumulator jest silnik. Jego moc i jakość będzie wiele o wynikach skutera, przede wszystkim jego prędkość, jego moment obrotowy, jego zdolność do wspinania się na wzgórza, a jego zasięg w mniejszym stopniu.

Silnik i akumulator są połączone przewodami elektrycznymi, wszystkie kontrolowane przez ekran i przepustnicy na kierownicy. Ich działanie jest zarządzane przez kierowcę za pomocą elementu kontrolnego. Rowerzysta wydaje polecenia na ekranie oraz za pomocą dźwigni lub przycisków przepustnicy i hamulca. Ekran jest zazwyczaj ekranem LED w samym środku kierownicy lub małym okrągłym ekranem na prawej kierownicy, a sterowanie przepustnicą znajduje się po prawej stronie. Niektóre kierownice mają również dźwignię hamulca na lewym uchwycie.

Niektóre starsze modele hulajnóg mają swoje silniki umieszczone w pokładzie i używać łańcuchów i kół zębatych, aby włączyć koła. Większość nowoczesnych hulajnóg mają silniki wbudowane bezpośrednio w koła. Są one nazywane silnikami piasty. Jest to dość powszechne dla bardziej wydajnych hulajnóg faktycznie mają dwa silniki, po jednym w każdym kole.

Koła same w sobie są oczywistą częścią hulajnogi.

Występują w dwóch podstawowych typach – wypełnione powietrzem i stałe. Niektóre hulajnogo będą miały również amortyzatory dla bardziej komfortowej jazdy. Będziemy iść do bardziej szczegółowych informacjach o kołach później. Hamulce może mieć zarówno jedno jak i oba koła. Hamulce mogą być elektroniczne, mechaniczne (z tarczą lub hydrauliczne), lub aktywowane przez naciśnięcie stopy na tylnym błotniku.
Wszystkie te elementy są ściśle zintegrowane z solidną ramą, zazwyczaj wykonaną z przemysłowego stopu aluminium, a czasem z włókna węglowego. Rama może być wizualnie podzielona na trzon, który jest przednią częścią przypominającą rurę, i pokład, który jest powierzchnią, na której stoi rowerzysta. Inne niż plastik i silikon, nie wiele innych materiałów są wykorzystywane w budowie hulajnogi.

Rama hulajnogi jest często składana. Większość hulajnóg elektrycznych ma co najmniej jeden reflektor i jeden lub więcej mniejszych świateł z tyłu, aby służyć jako światła hamowania też. Jak widać, to nie jest dużo komponentów, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak użyteczne są hulajnogi. Co jest bardziej interesujące, to jak one razem współpracują .
Kiedy przepustnica jest wciśnięta, wysyła sygnał do akumulatora, aby uwolnić energię. Bateria przesyła energię do silnika (lub silników) poprzez przewody. Silniki następnie produkować ruch kół i napędzać skuter do przodu.

Skutery elektryczne nie mogą jechać do tyłu, a jedynym sposobem, aby przenieść jest do przodu, przez przepustnicę. Skutery mają jeden lub więcej hamulców, które spowalniają i zatrzymują skuter. To jest sedno sprawy. Szczegóły są nadal proste, ale kilka odmian wchodzą w grę.


Jak działają silniki elektryczne w hulajnodze?

Jak wspomniano wcześniej, hulajnogi mogą mieć swoje silniki żyć wewnątrz pokładu, który wymaga, aby połączyć się z kołami poprzez przekładnie i łańcuchy. Nowsze skutery, jednak mają silniki zintegrowane z samym kołem, które jest znacznie bardziej wytrzymałe i niezawodny projekt. Silniki prądu stałego występują w dwóch podstawowych odmianach – szczotkowe i bezszczotkowe.

Silniki szczotkowe generują moc dzięki dwóm zestawom elektromagnesów. Jeden z nich jest cylindryczny, a drugi jest mniejszym magnesem wewnątrz cylindra. Kiedy wnętrze jest obracane, generuje pole magnetyczne, które powoduje, że wnętrze obraca się i generuje moc. Oczywiście, szczegóły działania szczotkowego silnika prądu stałego są nieco bardziej skomplikowane.

Bezszczotkowe silniki prądu stałego są bardziej nowoczesną technologią, która stanowi ulepszenie w stosunku do szczotkowych silników prądu stałego. Silniki szczotkowe mają sprawność około 75-80%, podczas gdy bezszczotkowe mają sprawność około 85-90%. Sposób działania silnika bezszczotkowego jest prawie jak odwrotność silnika szczotkowego.

Magnesy, które poruszają się w silniku szczotkowym są częściami, które nie poruszają się w silniku bezszczotkowym.
Ponownie, szczegóły działania silnika bezszczotkowego są bardziej złożone.

Silniki szczotkowe wymagają nieco więcej opieki i konserwacji, ponieważ szczotki zużywają się z czasem. Z drugiej strony, niektóre silniki szczotkowe oferują możliwość hamowania regeneracyjnego, co jest miłą cechą, którą warto mieć.
Jeśli masz nową hulajnogę, to prawdopodobnie z silnikiem bezszczotkowym

Ilość mocy, którą wygeneruje silnik będzie wyrażona w watach (W). Wspólne skutery mają między 200 a 600 watów, ale są skutery, które mają dużo, dużo więcej. Należy pamiętać, że jeśli skuter ma mniej niż 300 watów, to prawdopodobnie będzie miał problemy z wejściem na strome wzgórza.
Prędkość maksymalna będzie w dużej mierze zależy od mocy silnika, jak również. Chociaż nie jest to dokładna formuła w jakikolwiek sposób, i nie będzie wiele innych czynników, które określają maksymalną prędkość można uzyskać z hulajnogi, można oczekiwać 1 km / h na każde 10-20 W mocy silnika ma. To nie ma zastosowania do najpotężniejszych skuterów, ale jest to dobry szacunek dla konsumentów-klasy te. Jeszcze jedna rzecz, o której warto wiedzieć – moc silnika może się zmieniać w czasie.

Dodaj komentarz